Скарга у ЦРВФР

ЦРВФР — один з найпопулярніших, але при цьому один з найбільш суперечливих регуляторів на фінансових ринках. Вся справа в тому, що російська організація існує на членські внески ліцензованих брокерів. Іншими словами, регулятор, який по ідеї повинен бути неупередженим арбітром між брокером і трейдером, фінансово залежить від однієї зі сторін.

Ліцензіями ЦРВФР володіє всього 10 компаній (абсолютно всі з них брокери бінарних опціонів), при тому, що побачити сертифікат центру регулювання можна на кожному другому сайті ДЦ. Тому, перед тим, як подавати скаргу, перевірте легальність ліцензії ЦРВФР (http://crofr.net). Перелік сертифікованих компаній розміщений прямо вгорі головної сторінки.

Компанії, сертифіковані ЦРВФР

Порядок подачі скарги на брокера описаний у регламентуючих документах і правової інформації. Зверніть увагу, що регулятор не приймає скарги на правопорушення з боку брокера, факт яких мав місце понад місяць тому. Причому 7 днів, ви, на вимогу ЦРВФР, в будь-якому випадку витратите на спробу мирного врегулювання з адміністрацією трейдингової платформи.

Але, заради справедливості, потрібно відзначити, що певні переваги у регулятора є. На відміну від інших арбітрів біржової діяльності ЦРВФР реально може компенсувати вам необхідну суму і без участі брокера і судових інстанцій, з коштів компенсаційного фонду, який формується за рахунок ліцензійних внесків.

У яких випадках можна подати скаргу на брокера шахрая?

Перелік допустимих причин для скарг стандартний:

  • Відмови у виплатах і необґрунтовані блокування акаунтів;
  • Недостовірна/неповна інформація про послуги та торгові умови;
  • Сильні прослизання, реквоти і махінації з котируваннями;
  • Невиконання обов’язків, прописаних в угоді користувача;
  • Правопорушення проти особистості користувача;
  • А також багато інших причин.

Для того щоб дізнатися, чи поширюється регуляція ЦРВФР на ваш випадок, варто заздалегідь скористатися безкоштовною консультацією.

Онлайн-консультація на сайті ЦРВФР

Як подати претензію?

Для того, щоб залишити скаргу на брокера, необхідно заповнити просту форму, яка поділена на 4 тематичні блоки.

1. Інформація про користувача

ПІБ та контактні дані, а також назва юридичної особи, якій належить брокер. Перевірте введені дані, оскільки на пошту і телефон будуть приходити повідомлення про хід розгляду заявки, а особу потрібно буде підтвердити, відправивши скан паспорта.

Подача заявки в ЦРВФР — крок 1

2. Інформація про суть скарги

Правильніше було б сказати, інформація про листування з адміністрацією брокера. Як вже говорилося раніше, ви попередньо повинні спробувати вирішити питання мирно. У цьому блоці необхідно вказати номер рахунку, дату виникнення суперечливої ситуації і дату звернення до служби підтримки.

Подача заявки в ЦРВФР — крок 2

3. Інформація про претензії

У цьому блоці необхідно продублювати переписку з брокером. Якщо відповіді не було, так і напишіть.

Подача заявки в ЦРВФР — крок 3

4. Опис претензії

Ну і власне текстовий опис проблеми. Чим докладніше, тим краще. Утримайтеся від епітетів і зайвої емоційності.

Подача заявки в ЦРВФР — крок 4

Наведена форма актуальна на початок 2019 року. Вже було кілька прецедентів її модифікації, тому можливі невеликі зміни. Ви, напевно, звернули увагу, що в жодному з кроків заявки немає можливості прикріпити файли, а повноцінне уявлення заявки неможливо без підтверджуючих скріншотів. Насправді, скріншоти, як і скан паспорта, у вас попросять, але чомусь пізніше. Більш того, ви повинні їх надати протягом 14 днів з моменту отримання відповідного запиту. Тому, економлячи час, підготуйте всі графічні додатки заздалегідь, і постійно моніторте пошту.

Офіційно термін розгляду ваших вимог регулятором не може перевищувати 1 місяць. Однак в регламентуючих документах ЦРВФР залишає собі кілька «аутів». Термін переглядається в тому числі через виникнення потреби в додатковій інформації. А оскільки скріншоти спочатку прикріпити не можна, вона буде виникати в 100% випадків.