Скарга в CySEC

CySEC. Про організацію

Кіпрська комісія з цінних паперів і бірж (CySEC) — це фінансова наглядова організація, яка регулює економічних агентів, що мають юридичну адресу в Кіпрі, а також здійснюють свою діяльність в сегменті біржової торгівлі. Чи варто говорити, що офшорне оподаткування, яке пропонує Кіпр, магнітом притягує біржових брокерів і дилерські центри. Тому багато організацій, які навіть мають російське коріння, зареєстровані в Кіпрі, і мають ліцензію місцевої комісії з цінних паперів.

Сайт CySEC

CySEC заслужено вважається одним з найнадійніших і авторитетних регуляторів, але що дає трейдеру подібна регуляція? Всупереч розхожій думці регулятор не може зобов’язати брокера виплатити вам затримані кошти або виплатити компенсацію за порушення іншого пункту угоди. Винятковим правом примусити юридичну особу до чогось володіють судові інстанції, і ніхто більше. Регулятор, в свою чергу, може:

  • Сприяти передачі скарги омбудсмену;
  • Накласти на брокера санкції і обмеження в рамках ліцензійної угоди;
  • Накласти на брокера штраф, який до слова оплачується не вам, а регулятору; (Але часто він більше ваших фінансових претензій, і брокеру простіше закрити питання з вами безпосередньо);
  • Виступити в якості гаранта угод на судовому розгляді;
  • Відкликати ліцензію у трейдингової платформи (що негативно позначиться на її репутації)
  • В окремих випадках компенсувати розмір збитку з гарантованої суми, внесеної брокером при ліцензуванні (не в разі CySEC).

Загалом, все. Не варто вірити людям, які обіцяють за винагороду через регулятор повернути вам гроші. У більшості випадків, це шахраї. Проте звертатися за допомогою до регуляторів, в тому числі до CySEC, все ж потрібно. Більшість брокерів, побоюючись санкцій та відкликання ліцензій, а в крайньому випадку і судової справи, віддадуть перевагу просто компенсувати вам необхідну суму.

Порядок подачі скарги на брокера в CySEC

В першу чергу, як би це не було смішно, впевніться, чи реально ваш брокер має ліцензію кіпрської комісії з цінних паперів? Справа в тому, що недобросовісні ДЦ ліплять на офіційні сайти логотип CySEC в надії на те, що ніхто перед реєстрацією перевіряти не буде.

Зробити це можна на офіційному сайті CySEC (https://www.cysec.gov.cy). У пошуковому рядку необхідно ввести назву юридичної особи, яка є власником брокера. Знайти його можна в футері сайтів торгових платформ, або в угоді користувача. Якщо ви його не можете знайти, можете сміливо виходити з сайту. Будьте впевнені, підтримка не дасть вам достовірну інформацію. Розглянемо перевірку ліцензії CySEC на прикладі 24Option, однієї з двох організацій в РФ, які таку реально мають.

Сайт 24Option

Перевірка брокера на сайті CySEC

Знайдений файл — ліцензія брокера 24Option. Якщо запис не один, не полінуйтеся відкрити всі. Швидше за все, це будуть інші скарги і дозволені суперечки. В даному випадку їх немає. Натиснувши на знайдену ліцензію, ви відкриєте повну інформацію про неї (номер, дата видачі, фінансові посередники, затверджені домени і т.д.).

Ліцензія брокера в CySEC

Після того, як ви переконалися, що CySEC уповноважений регулювати діяльність вашого ДЦ, можна прийматися до оформлення скарги на брокера шахрая. Для цього необхідно перейти в пункт меню «Investor Protection» — «Complaint regarding CIFS». Форма заявки складна і містить як особисті дані, так і безпосередньо інформацію про суть конфлікту і необхідну суму. Тут же необхідно надати всі наявні у вас підтвердження (скріншоти, листування, офіційні листи і т.д.). Економте свій час і перекладіть їх на англійську заздалегідь.

Оформлення скарги в CySEC Деталі скарги в CySEC

На цьому місці варто зробити застереження, що після заповнення заявки регулятор в будь-якому випадку запропонує вирішити питання з брокером «мирно». Тому, економлячи час, зробіть це заздалегідь, а підтвердження відмови у виплаті з боку трейдингової платформи ви можете прикріпити до скарги. Таким чином, цей крок вийде пропустити. Претензію представники CySEC знову ж направляють адміністраторам брокера. На відповідь і вирішення конфлікту дилінговому центру надається 3 місяці.

Якщо брокер відмовляється задовольнити фінансові вимоги або просто не виходить на зв’язок, вам прийде пропозиція від регулятора звернутися до фінансового омбудсмену. Він, в свою чергу, вже є представником судової влади, і може примусити брокера-шахрая до виплати в порядку, встановленому кіпрським законодавством. Заповнивши аналогічну заявку на офіційному сайті омбудсмена, залишається тільки чекати рішення. Процедура розгляду безкоштовна, але, на жаль, ніяк не обмежена за часом, і, як правило, дуже сильно затягується. Більш того, подати заяву потрібно не пізніше 4-х місяців з моменту звернення до регулятора. Тому дуже важливо не упустити момент.

У яких випадках можна звернутися по допомогу до регулятора?

Відповідно до регламенту ліцензування брокерів бінарних опціонів CySEC існує всього 6 обґрунтованих причин для подачі скарги:

  • Проблеми з виведенням коштів і необґрунтоване замороження грошей на рахунку;
  • Неправильне виконання угод (прослизання, реквоти, розбіжність котирувань);
  • Невиконання послуг, заявлених в угоді користувача (наприклад, несправності торгового терміналу);
  • Приховування або надання завідомо неправдивої інформації про торгові умови;
  • Вимоги перевірки аналітика або консультанта компанії;
  • Неправомірні дії щодо особи клієнта (наприклад, розголошення особистих даних).

Також можуть бути пред’явлені вимоги і з інших адекватних причин, головне, щоб сума вимог була обчислюваною і сумірною заподіяному збитку.