Скарга в FinaCom

The Financial Comission (більш відома як FinaCom) — сверхавторитетний американський регулятор біржової діяльності, що спеціалізується тільки на CFD брокерів. Фінансова комісія не є державною структурою, що, насправді, є перевагою, оскільки організація не прив’язана до певного законодавства та юрисдикції. Це перший і єдиний такий проект, більш того, регулятор незалежний фінансово від своїх ліцензованих членів. Офіційний сайт компанії: https://financialcommission.org.

Спонсорами організації є: FINCAP (фінансова консалтингова компанія), Verify my Trade (Сервіс перевірки правильності котирувань у брокера), АРФІН, Finance Magnates та інші нейтральні компанії, інтереси яких не порушуються під час конфліктів між трейдерами і брокерами.

Але найважливішою відмінністю від інших регуляторів є фіксований розмір компенсації на скаргу залежно від категорії ліцензії брокера. Простіше кажучи, якщо регулятор визнає вашу претензію обґрунтованою, а дії брокера неправомірними, Finacom компенсує вам необхідну суму особисто з резервного фонду. Порядок подальших розрахунків і взаємодії регулятора з брокером ніде не описаний, та й користувачеві, який повернув свої гроші, це не особливо цікаво.

Членство категорії А в FinaCom

Перевірити категорію ліцензії вашого брокера, як власне і реальність наявності такої, можна в пункті меню «Наші Члени». До слова, брокери з позначкою «Execution Certification» пройшли аудит вірності наданих котирувань.

Execution Certification

Тут же, у вкладці «Припинені» розміщена інформація про тих брокерів, чия ліцензія була відкликана регулятором. Природно, такі ДЦ потрібно обходити стороною. Таку ж інформацію про брокерів-шахраїв, але вже про тих, у яких не було сертифіката FinaCom, можна знайти в «Чорному списку» регулятора.

Особливості розгляду претензії в FinaCom?

Як і будь-який інший регулятор, FinaCom вимагає попередньо спробувати врегулювати суперечку безпосередньо з брокером. Без офіційного запиту до служби підтримки претензію регулятору подати не можна. Згідно з правилами ліцензування брокер не може проігнорувати запит і зобов’язаний відповісти клієнту протягом 14 днів.

Якщо відповідь дилінгового центру вас не влаштує, ви, надавши всі дані щодо конфлікту і виклавши свою точку зору в формі реєстрації претензії, можете претендувати на незалежний арбітраж регулятора. Розгляд заявки здійснюється комітетом розгляду суперечок. Протягом п’яти днів з вами і з представником компанії члена зв’яжеться глава комітету для отримання всієї інформації про конфлікт, а також запропонує варіант закриття спору на етапі аналізу. Якщо запропонована модель ескалації не влаштовує сторони, претензія виноситься на найближче засідання комітету, які проходять щотижня.

Якщо комітету не буде достатньо відомостей для винесення однозначного рішення, вони в праві їх вимагати у сторін, надавши 14 днів на відповідь. Винесене комітетом рішення вступає в силу тільки за згодою заявника. Ліцензований брокер зобов’язаний виконати приписи FinaCom протягом 28 днів. Якщо ж заявник не згоден з рішенням, він зобов’язаний анулювати скаргу в фінансову комісію. Єдиним варіантом продовження розгляду в такому випадку є судова інстанція.

Як оформити скаргу на брокера в FinaCom?

Форма подачі претензії на офіційному сайті Financial Commission застосовується не тільки для початку суперечки, а й для подальшої комунікації та надання додаткових відомостей. Тому на самому початку форми необхідно вказати на якому етапі знаходиться розгляд.

Форма подачі претензії на сайті FinaCom

Далі, введіть особисті і контактні дані, додати тут особливо нічого. Після чого можна перейти до заповнення деталей претензії. У першому рядку потрібно ввести назву брокера або юридичної особи, до якого у вас претензія, у другій — номер тікета листування зі службою підтримки, в якому ви викладаєте її суть. Далі, потрібно детально описати суть конфлікту, а також варіант оптимального для вас рішення.

Деталі подачі претензії в Financial Commission

Тут же необхідно прикріпити документи, що підтверджують особу, банківські реквізити і дані вашого облікового запису.

Документи на підтримку претензії FinaCom

На жаль, на сайті не вдалося знайти інформацію про порушення, які можуть стати предметом компенсації. Швидше за все, вимоги стандартні: невиконання брокером своїх фінансових і нефінансових зобов’язань, яке може бути точно оцінене.